Založ si blog

Konexia a kompatibilita

Veľakrát som počula príbeh, ako vystrihnutý z tuctového románu o tom, ako niekto našiel niekoho, keď ho práve nehľadal, či až ani nechcel. Počula som to aj v svadobnom príhovore na svadbe, kde si mladomanželia povedali tieto slová a chápali ich úplne všetci, pretože v čase, keď sa spoznali, mali obaja záväzky. Vždy mi to prišlo ako nedokonalé vyjadrenie.

Nechápala som to.

Po tom, čo som si prekonala najväčšiu krízu osobnosti, boj, ktorý trval neuveriteľne dlhú dobu som sa nanovo „upratala“ a objavila samú seba v nečakaných podobách a modeloch správania. Našla som si cestu, ako žiť s vybudovanými stenami a pritom nestratiť tvár. Naučila som sa nepočúvať sa až tak a smola, aj až tak nevnímať a proste hrať s kartami, ktoré mám a byť s nimi šťastná.

Nie, život má vždy svoje plány a má fantasticky zvrátený zmysel pre humor.

Prvý deň na novom mieste, prvý človek, ktorého som spoznala a jeden jediný pohľad. Konexia.

Nezvrátiteľná, chvíľami popieraná, miestami pretavená do vášne, inokedy vtiahnutá do rozhovorov, potom zase popieraná a zase vášnivá, v každom prípade ťažko rozpojiteľná, prisilná.

Je úžasné, ako dlho dokáže toto zlomený človek popierať a znovu sa skúšať oklamať. V rámci pudu sebazáchovy, možno i neistoty zo samého seba, drží svoje steny, určuje si nové zásady, skúša na samého seba nové triky…Hm…

Kedy je ten moment, keď si to človek konečne prizná? Keď v jednom momente pochopí, že ten druhý skutočne cíti tak isto a to do hĺbky duše, vášne i obáv, stien či zásad, nehy i strachu. Keď sa vyladí dych i telo, hlas i dotyky, vnímanie i prežívanie. Keď zbúra steny. Kompatibilita.

Škoda len toho elementu strachu, pokiaľ sa dvaja stretnú v čase, „kedy by sa nemali“, a dokonca i šťastní, tak, ako sú? Prečo sa to vôbec stane, keď sú šťastní? Je to osud, či zase ďalšia skúška? Alebo je to proste ich cesta?

Keď predo mnou sedel už tretiu hodinu, v noci, v krásnom hoteli a rozprával, začala som si klásť veľa otázok. Prečo tu vlastne je? Prečo sa mi dostal do života? Aký to má celé zmysel? Ako toto môže dobre dopadnúť? Aký je vlastne ten dobrý koniec? A prečo mám, sakra, taký strach, že o neho prídem? Kto to vôbec je a kde sa zrazu vzal?

Karma, čo to robíš?

Za môj mladý život ma však realita niečo naučila. Že všetko sa deje práve vtedy a práve tak, ako sa má.

Že ľudia sa majú stretnúť, či si majú niečo dať, alebo vziať. Že je vždy všetko presne tak, ako má byť.

 

Už tomu rozumiem, aké to je, keď sa dvaja nehľadajú a predsa sa nájdu a to v akomkoľvek kontexte, ľudskom, osobnom, pracovnom, kamarátskom…

Majú sa nájsť. Z nejakého dôvodu, ktorý má na konci príbehu vždy zmysel.

Konexia a kompatibilita, ktoré sa proste mali nájsť, pretože… ktovie. Uvidíme.

 

Už chápem. A súhlasím.

 

 

Batohy a démoni

08.03.2015

Každý z nás si nosí svoje vlastné batohy. Nie, nemyslím tie textilné, ale tie duševné. Tie resty, či boliestky minulosti, ktoré si prenášame mesiacmi a rokmi a niekedy ich váhu cítime celý čas, niekedy len občas. Avšak, nemiznú a ovplyvňujú nás, pretože s ich váhou na pleciach musíme zdolávať prekážky a už pri pohľade na ne je nám jasné, že tá ťažoba [...]

O podvodníkoch, vzťahoch a morálke

29.12.2014

Keď som mala 15, myslela som si, že svet je čiernobiely. Tak človeka vychovajú rozprávky, hlavný hrdina je vždy dobrák, v tom rannom veku ho ešte nezahlcujú ani charakterové vývoje, jednoducho dobrák je dobrák a vždy bol, a „záporák“ je zlý a nie je ňom v štipka dobrého úmyslu. Pamätám si, ako som sa vedela do krvi pohádať s mojím otcom, ktorý mal vždy [...]

Tak na dotyk ku láske a predsa na míle

22.12.2014

Rýchly dych a silný dotyk, prepletené telá, úskokmi vášnivý, miestami nežný, bozk ukradnutý kdesi v pomedzí. Oči vrelé, ako oheň a blýskavé ako jeho žiara, koža napnutá a uvoľnená zároveň, a hranica medzi citmi je tenká ako vlas. Taký blízky a predsa taký ďaleký si, také ľahké by bolo Ťa milovať, také blízke mi je Ťa pri sebe mať. Čím [...]

Petr Pavel

Pavel: Názory na zahraničnú politiku by nemali narúšať vzťahy Čechov a Slovákov

16.04.2024 15:52

Česko začiatkom marca v reakcii na postoj SR k vojne na Ukrajine odložilo česko-slovenské medzivládne konzultácie.

Juraj Blanár

Blanár nepodporí možné sankcie, ktoré by zasiahli viac občanov SR ako Irán

16.04.2024 15:29

Ministri zahraničných vecí krajín EÚ majú rokovať o možnom uvalení sankcií na Irán v súvislosti s jeho víkendovým útokom na Izrael.

Podvod

Fanúšikovia hokeja, pozor. Neznámy páchateľ ponúka na internetovom portáli falošné lístky na MS

16.04.2024 15:11

Vystupuje pod rôznymi menami, s rôznymi telefónnymi číslami a uvádza odlišné bankové účty, na ktoré žiada zaslať peniaze.

Russia Ukraine War

Chýbali rakety, zničili elektráreň. Zelenskyj sa hnevá, že Ukrajine chýba ochrana, akú dostal Izrael

16.04.2024 15:07

Volodymyr Zelenskyj sa sťažuje, že Izraelu pomohli spojenci ochrániť vzdušný priestor pred útokom Iránu, ale od neba nad Ukrajinou dávajú ruky preč.

foxova

All good things are wild and free

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 23556x
Priemerná čítanosť článkov: 2617x

Autor blogu